Trenutno sta na strani 2 obiskovalca
slo | eng

Konceptualne, kreativne in taktične interakcije
blank blank blank blank blank blank blank blank





Blog
----------------------------------------------------------------
  23. 2. 2008 - Osvajanje gora zasvoji srca in zaznači teritorije

Najvišji vrhovi so simbolično domovanja božanstev, zato so za domorodna plemena pogosto nedotakljivi. Razsvetljeni in posvetni Zahodnjaki pa smo jih spremenili v dokazovanje nadvlade naravnemu in božanskemu ter jih spremenili v nacionalne embleme. Tako imajo »Japonci Fujijamo, Švicarji Matterhoren, Francozi Mont Blanc … Slovenci imamo Triglav«. Menda smo celo edina država, ki imajo svojo najvišjo goro v nacionalnem grbu. V Sloveniji se okoli gorništva generira specifični nacionalistični diskurz – le kdo ne pozna simbolnega potrjevanja pripadnic/-kov slovenske nacionalne identitete s pohodom na Triglav? Osvajanje gora, transverzal in razne odprave na najvišje gore sveta z boljšo opremo, letalskimi linijami in »turističnimi aranžmaji« za sodobnega človeka vse bolj postaja oblika hranjenja lastnega ega – še višje, še hitreje, še bolj adrenalinsko, še bolj na meji človeških zmogljivosti. Kaj pa so razni alpinistični podvigi, osvajanje prvenstenih smeri, zatikanje zastavic in sprotna foto- in spletna reportiranja drugega kot svojevrstni ekshebicinizem in narcisizem? Da ne govorimo o tonah odpadkov, ki jih sodobni osvajalci puščamo na vzpetinah in vprašljivih učinkih, ki jih vdor tujerodne kulture, navad, odnosa do narave, nenazadnje finance … pušča pri lokalnem prebivalstvu. Hkrati pa so gore pomembne militantne točke, ki simbolno in tudi dejansko pomenijo nadzor nad teritorijem ter nad naravnimi dobrinami, ki jih nosijo. Še zdaleč niso mrtva gorska puščava, temveč nosijo tisto ključno za življenje daleč spodaj – ledenike in izvire rek –nepogrešljiva vira pitne vode. Zato so se ponekod visoko v Himalaji že vnele oborožene bitke za te kopneče se vire. Ob ogledu nekaj projekcij na prejšnji teden izteklem 2. mednarodnem festivalu gorniškega filma, katerega častni pokrovitelj je bil (dovolj pomenljivo?) predsednik Vlade RS, bi si želela, da bi se v gorski svet spet povrnil mir. Hrup pijanskih druščin v planinskih kočah in štirikolesnikov, odvržene plastenke, podcenjujoče romanje »vernih« množic na Triglav v »japonkah« in »kljukanje« vrhov zgolj za samodokazovanje so povsem odveč v tem gorskem prostoru kontemplacije in surove lepote, ki te gane in osvoji za vselej.

 
Dodaj v del.icio.us
----------------------------------------------------------------
Objavil Anita Ivačič ob 12:39  | Permalink | Komentarji ( 0 )
----------------------------------------------------------------
Koda: breaker
0 1 2 3 4
breaker breaker breaker
Verifikacija: breaker
breaker breaker breaker
breaker breaker breaker
breaker breaker breaker
Ime: breaker
breaker breaker breaker
Tvoj blog: breaker
breaker breaker breaker
Komentar: breaker
breaker breaker breaker
   
----------------------------------------------------------------

O BLOGU
------------------------------------
breaker
Poper blog je dialoški prostor, kjer objavljamo teme, ki so povezane z dejavnostmi Popra - včasih pa tudi takšne, ki nas zanimajo osebno. Pisci/ke smo člani/ce ekipe Poper.
Naročite se lahko na RSS feed ali pa nas redno obiskujte na tem naslovu.

------------------------------------
ZADNJI VNOSI

23. 7. 2014 - MEMEFEST 2014
13. 4. 2014 - ŠTUDENTJE MARKETINGA O MARKETINGU
13. 3. 2014 - VSE BOLJ SKLONJENI, VSE BOLJ UPOGNJENI
05. 3. 2014 - TODOROVIĆ
07. 2. 2014 - GLINENČKI V INDIJI
------------------------------------
ARHIV
breaker
Julij - 2014
April - 2014
Marec - 2014
Februar - 2014
December - 2013
November - 2013
Oktober - 2013
September - 2013
Avgust - 2013
Junij - 2013
April - 2013
Marec - 2013
Februar - 2013
Januar - 2013
December - 2012
November - 2012
Oktober - 2012
Avgust - 2012
Julij - 2012
Maj - 2012
April - 2012
Marec - 2012
Februar - 2012
Januar - 2012
December - 2011
November - 2011
Oktober - 2011
September - 2011
Avgust - 2011
Julij - 2011
Junij - 2011
Maj - 2011
April - 2011
Marec - 2011
Februar - 2011
Januar - 2011
December - 2010
November - 2010
Oktober - 2010
September - 2010
Avgust - 2010
Julij - 2010
Junij - 2010
Maj - 2010
April - 2010
Marec - 2010
Februar - 2010
Januar - 2010
December - 2009
November - 2009
Oktober - 2009
September - 2009
Avgust - 2009
Julij - 2009
Junij - 2009
Maj - 2009
April - 2009
Marec - 2009
Februar - 2009
Januar - 2009
December - 2008
November - 2008
Oktober - 2008
September - 2008
Avgust - 2008
Julij - 2008
Junij - 2008
Maj - 2008
April - 2008
Marec - 2008
Februar - 2008
Januar - 2008
December - 2007
November - 2007
Oktober - 2007
September - 2007
Avgust - 2007
Julij - 2007
Junij - 2007
Maj - 2007
April - 2007
Marec - 2007
Februar - 2007
Januar - 2007
December - 2006
November - 2006
Januar - 1999
Mesec - 0000

breaker
PRIPOROČENI BLOGI

Smart mobs

Rushkoff blog

Design observer
Unmediated ideas
Social Design Notes
Speak up!
Lens culture
Adverblog
Adverlab
Convergence culture
 
 


na vrh /\/\
Copyright © 2006 Poper