Trenutno je na strani 58 obiskovalcev
slo | eng

Konceptualne, kreativne in taktične interakcije
blank blank blank blank blank blank blank blank





Blog
----------------------------------------------------------------
  06. 1. 2008 - Kdaj bodo pogledi postali kategorija varovanja?

Decembra 2007 je Univerza v Ljubljani podelila častna doktorata. Medijska pozornost  je pripadla predvsem enemu nagrajencu - Umbertu Ecu, ki je za slovensko občinstvo po podelitvi naziva pripravil kratko predavanje na temo svoje zadnje knjige. Dvorana v Cankarjevem domu se je trla posameznikov, željnih doživetja besed, ki jih je Eco goreče nizal pod naslovom Zgodovina grdega.

 

Po predavanju sem večkrat pomislila, koliko presečišč, aktualnih za slovensko prostorsko politiko, za kvaliteto vsakdanjega bivanja, pa tudi konkretnih primerov za razpravo o grdem, bi lahko našli, če bi Ecovo predavanje nadaljeval drugi letošnji nagrajenec s častnim nazivom - Carl Steinitz, krajinski arhitekt.

 

Misli drugega nagrajenca (v senci) so za slovenski prostor nedvomno vredne večje pozornosti. Nekaj jih je nanizal v intervjuju za tokratni Dnevnikov objektiv. Meni so pomagale skristalizirati racionalne in čisto emocionalne odzive na vsakodnevna prostorska opazovanja, ko se odpravim od doma. Občutke jeze zaradi vsiljenih žaljivih, nestrokovnih in nepremišljenih posegov v okolje in kulturo, ki je tudi del moje identitete, skušam krotiti z razmislekom o mehanizmih, ki to tolerirajo in spodbujajo. Razmišljam o tem, kaj storiti in na koga apelirati, da ustavi posiljevanje pogleda s slaboumnimi posegi v polje vizualnega. Pri tem imam v mislih tako nizko kulturo izražanja na obcestnih plakatih, ki zakrijejo preveč, tudi do 70 odstotkov razgleda nad krajino, kot opozarja Steinitz, kot tudi na nizko kulturo prostorskega načrtovanja in arhitekturnih posegov v prostor. Zdi se, da so tej kulturi temeljno merilo postale osebne koristi in denar. Ta si lahko vse privošči in vse dovoli. Lahko packa kolikor ga je volja, sebi v prid zavrta ali zakrpa vsako luknjo v zakonu, brez dokazila o ustreznih sposobnostih za poseganje v življenje krajin in ljudi se trajno zapisuje v podobo naših krajev in krajin, ki ni nič drugačen, kot opozarja Steinitz, od drugih krajev na svetu, ki jih vodijo nebrzdane želje po zaslužkih. Tako kulturo podpiramo vsi, ki se vanjo na kakršen koli način vključujemo. Lahko že s tem, da ne spodbudimo takšne formalne ureditve tega področja, ki bi onemogočila rast projektov brez posluha za dolgoročno odgovoren razvoj.

 

Kljub zavedanju o subjektivni objektivnosti pogleda in ocenjevanjem grdega, sem zagovornik misli, da bi tudi pogled lahko dobil več pozornosti z vidika varovanja. Kaj ne bi bil že čas, da bi institucionalni varuhi posameznih strok, ki posegajo v prostor in kulturo, začeli razmišljati o etičnih merilih, ki se podajo tudi na polje estetike in razmislijo o vsebini oblik. Na polje razmisleka o zaščiti državljank, državljanov, pa tudi bolj enkratnih turističnih mimohodcev pred slabimi vizualnimi rešitvami, ki prodrejo na plan zgolj zato, ker imajo dostop do prostora. Take rešitve, ki zaživijo le zato, ker so se zmožne polastiti prostora, navadno prostor razkrajajo oziroma ne poskrbijo za spodbujanje harmoničnega prepleta kulturnega in naravnega, ki bi imelo kakšno posebno informativno in/ali bivanjsko koristnost za prebivalce.

 

Kako ironični se zdijo ob takih premislekih slogani, ki skušajo z obcestih plakatov, ki mimovozečim zakrivajo pogled na slovensko krajino, pa kakršnakoli že je,  Slovenijo diferencirati s čutnostjo. Tako poseganje v prostor, če ne drugega, vsaj zmanjšuje tisto, kar je za posebnost Slovenije strnil Steinitz (po mojem mnenju najboljši slogan za Slovenijo doslej) »velike razlike na majhnih razdaljah.«

 
Dodaj v del.icio.us
----------------------------------------------------------------
Objavil Tanja Kamin ob 15:29  | Permalink | Komentarji ( 9 )
----------------------------------------------------------------
Koda: breaker
0 1 2 3 4
breaker breaker breaker
Verifikacija: breaker
breaker breaker breaker
breaker breaker breaker
breaker breaker breaker
Ime: breaker
breaker breaker breaker
Tvoj blog: breaker
breaker breaker breaker
Komentar: breaker
breaker breaker breaker
   
----------------------------------------------------------------
Avtor: breaker meduza ( - )
breaker breaker breaker
  breaker Že zgledi iz bolj razvitega sveta pokažejo, da se po prostoru packati pač ne sme! Stopite iz letališke stavbe v Edinburghu in vas morda zmoti nadvse umirjen pogled na garažno hišo, zelenje, tudi avtomobile? Se vam morda zdi, da nekaj manjka? Ne manjka nič, vse je tako, kot pravzaprav mora biti, le oglasevalskih panojev ni nikjer. V Londonu na primer ne boste smeli na fasadi izobesiti napisa v primeru, da imate v isti stavbi lokal (pa tudi sicer ne) ... Pri nas je ravno nasprotno. Nobenih omejitev ni, zato tudi inšpekcija ne more nič. Imeti ogromen jumbo plakat sredi odprte krajine, točneje sredi velike njive ob avtocesti, pomeni za lastnika zemlje dober zaslužek, prav tako je dober zaslužek velik jumbo plakat na fasadi stolpnice ob ljubljanski vpadnici ... Lahko pa tudi posekate del drevoreda ob Vodovodni cesti v Ljubljani, ker motijo postavitev velikih jumbo plakatov, tudi to se da ... Zaenkrat "jumbo" onesnaževanje prostora kroji le kapital. Nobeni občinski odloki in nobeni drugi predpisi ne urejajo postavljanje oglaševalskih panojevih, kot da nihče, ki je odgovoren zato, da zagotavlja javni interes,ne vidi problemov v tem. Odličen intervju s Steinitzom je tako očitno premalo dregnil v zavest javnosti, da bi se glasneje uprla temu problemu!
breaker breaker breaker
    19. 04. 2008 - 17:27
breaker
breaker
Avtor: breaker meduza ( - )
breaker breaker breaker
  breaker Že zgledi iz bolj razvitega sveta pokažejo, da se po prostoru packati pač ne sme! Stopite iz letališke stavbe v Edinburghu in vas morda zmoti nadvse umirjen pogled na garažno hišo, zelenje, tudi avtomobile? Se vam morda zdi, da nekaj manjka? Ne manjka nič, vse je tako, kot pravzaprav mora biti, le oglasevalskih panojev ni nikjer. V Londonu na primer ne boste smeli na fasadi izobesiti napisa v primeru, da imate v isti stavbi lokal (pa tudi sicer ne) ... Pri nas je ravno nasprotno. Nobenih omejitev ni, zato tudi inšpekcija ne more nič. Imeti ogromen jumbo plakat sredi odprte krajine, točneje sredi velike njive ob avtocesti, pomeni za lastnika zemlje dober zaslužek, prav tako je dober zaslužek velik jumbo plakat na fasadi stolpnice ob ljubljanski vpadnici ... Lahko pa tudi posekate del drevoreda ob Vodovodni cesti v Ljubljani, ker motijo postavitev velikih jumbo plakatov, tudi to se da ... Zaenkrat "jumbo" onesnaževanje prostora kroji le kapital. Nobeni občinski odloki in nobeni drugi predpisi ne urejajo postavljanje oglaševalskih panojevih, kot da nihče, ki je odgovoren zato, da zagotavlja javni interes,ne vidi problemov v tem. Odličen intervju s Steinitzom je tako očitno premalo dregnil v zavest javnosti, da bi se glasneje uprla temu problemu!
breaker breaker breaker
    19. 04. 2008 - 17:25
breaker
breaker
Avtor: breaker meduza ( )
breaker breaker breaker
  breaker Že zgledi iz bolj razvitega sveta pokažejo, da se po prostoru packati pač ne sme! Stopite iz letališke stavbe v Edinburghu in vas morda zmoti nadvse umirjen pogled na garažno hišo, zelenje, tudi avtomobile? Se vam morda zdi, da nekaj manjka? Ne manjka nič, vse je tako, kot pravzaprav mora biti, le oglasevalskih panojev ni nikjer. V Londonu na primer ne boste smeli na fasadi izobesiti napisa v primeru, da imate v isti stavbi lokal (pa tudi sicer ne) ... Pri nas je ravno nasprotno. Nobenih omejitev ni, zato tudi inšpekcija ne more nič. Imeti ogromen jumbo plakat sredi odprte krajine, točneje sredi velike njive ob avtocesti, pomeni za lastnika zemlje dober zaslužek, prav tako je dober zaslužek velik jumbo plakat na fasadi stolpnice ob ljubljanski vpadnici ... Lahko pa tudi posekate del drevoreda ob Vodovodni cesti v Ljubljani, ker motijo postavitev velikih jumbo plakatov, tudi to se da ... Zaenkrat "jumbo" onesnaževanje prostora kroji le kapital. Nobeni občinski odloki in nobeni drugi predpisi ne urejajo postavljanje oglaševalskih panojevih, kot da nihče, ki je odgovoren zato, da zagotavlja javni interes,ne vidi problemov v tem. Odličen intervju s Steinitzom je tako očitno premalo dregnil v zavest javnosti, da bi se glasneje uprla temu problemu!
breaker breaker breaker
    19. 04. 2008 - 17:25
breaker
breaker
Avtor: breaker meduza ( )
breaker breaker breaker
  breaker Že zgledi iz bolj razvitega sveta pokažejo, da se po prostoru packati pač ne sme! Stopite iz letališke stavbe v Edinburghu in vas morda zmoti nadvse umirjen pogled na garažno hišo, zelenje, tudi avtomobile? Se vam morda zdi, da nekaj manjka? Ne manjka nič, vse je tako, kot pravzaprav mora biti, le oglasevalskih panojev ni nikjer. V Londonu na primer ne boste smeli na fasadi izobesiti napisa v primeru, da imate v isti stavbi lokal (pa tudi sicer ne) ... Pri nas je ravno nasprotno. Nobenih omejitev ni, zato tudi inšpekcija ne more nič. Imeti ogromen jumbo plakat sredi odprte krajine, točneje sredi velike njive ob avtocesti, pomeni za lastnika zemlje dober zaslužek, prav tako je dober zaslužek velik jumbo plakat na fasadi stolpnice ob ljubljanski vpadnici ... Lahko pa tudi posekate del drevoreda ob Vodovodni cesti v Ljubljani, ker motijo postavitev velikih jumbo plakatov, tudi to se da ... Zaenkrat "jumbo" onesnaževanje prostora kroji le kapital. Nobeni občinski odloki in nobeni drugi predpisi ne urejajo postavljanje oglaševalskih panojevih, kot da nihče, ki je odgovoren zato, da zagotavlja javni interes,ne vidi problemov v tem. Odličen intervju s Steinitzom je tako očitno premalo dregnil v zavest javnosti, da bi se glasneje uprla temu problemu!
breaker breaker breaker
    19. 04. 2008 - 17:24
breaker
breaker
Avtor: breaker tanja ( )
breaker breaker breaker
  breaker @blanka:
- ena od rešitev bi bila omejitev števila veleplakatov in s tem tudi njihovega prostorskega obsega. Kjer veleplakati agresivno posegajo v prostor, bi jih prepovedala. Zagotovo pa bi zapovedala bolj prostorsko domišljeno umestitev veleplakatov v posamezni prostorski kontekst. Ta predlog naj hkrati služi kot očitek, ki je namenjen zaslužkarskim postavljalcem obcestnih panojev - novih in novih medijskih prostorov. V mestnih jedrih bi oglaševalske površine prostorsko in vsebinsko omejila.

- druga rešitev posega na področje vsebine. Menim, da bi morali več razmisleka nameniti tudi onesnaževanju prostora s slabimi vsebinami. Sporočevalci bi se morali zavedati, da so njihove vsebine na veleplakatih vsiljene vsebine, ki se jim ne da izogniti, zato bi morali bolj odgovorno razmisliti tudi o vsebini oblik svojih. sporočil.

Oliver je podal nekaj zanimivih zelo konkretnih predlogov o katerih bi bilo smiselno poglobljeno razmisliti.
breaker breaker breaker
    09. 01. 2008 - 12:45
breaker
breaker
Avtor: breaker tanja ( )
breaker breaker breaker
  breaker @blanka:
- ena od rešitev bi bila omejitev števila veleplakatov in s tem tudi njihovega prostorskega obsega. Kjer veleplakati agresivno posegajo v prostor, bi jih prepovedala. Zagotovo pa bi zapovedala bolj prostorsko domišljeno umestitev veleplakatov v posamezni prostorski kontekst. Ta predlog naj hkrati služi kot očitek, ki je namenjen zaslužkarskim postavljalcem obcestnih panojev - novih in novih medijskih prostorov. V mestnih jedrih bi oglaševalske površine prostorsko in vsebinsko omejila.

- druga rešitev posega na področje vsebine. Menim, da bi morali več razmisleka nameniti tudi onesnaževanju prostora s slabimi vsebinami. Sporočevalci bi se morali zavedati, da so njihove vsebine na veleplakatih vsiljene vsebine, ki se jim ne da izogniti, zato bi morali bolj odgovorno razmisliti tudi o vsebini oblik svojih. sporočil.

Oliver je podal nekaj zanimivih zelo konkretnih predlogov o katerih bi bilo smiselno poglobljeno razmisliti.
breaker breaker breaker
    09. 01. 2008 - 12:44
breaker
breaker
Avtor: breaker tanja ( )
breaker breaker breaker
  breaker @blanka: ena od možnih rešitev bi bila resna omejitev njihovega števila in s tem njihovega prostorskega obsega. Poleg tega bi morala biti njihova pojavnost nekako bolje vkonponirana v prostor, kjer se pojavljajo. Na določenih mestih, kjer preveč agresivno posegajo v prostor, bi jih prepovedala. V središču mest, bi jih količinsko in vsebinsko omejila.

To bi bili ukrepi, ki bi posegli predvsem v prostor pojavljanja veleplakatov. Potrebni bi pa bili tudi vsebinski ukrepi za bolj odgovorno oblikovanja sporočil. Oliverjev predlog ima nekaj dobri zametkov, o katerih bi bilo smiselno razmisliti.
breaker breaker breaker
    09. 01. 2008 - 12:30
breaker
breaker
Avtor: breaker Oliver ( )
breaker breaker breaker
  breaker Jaz bi število jumbotov v mestnem naselju zmanjšal za 80-90%, preostali pa bi bili namenjeni komuniciranju družbenih in kulturnih vsebin. Oglaševanlci komercialnih vsebin v vseh medijih pa bi morali plačati davek, ki bi se direktno stekal v financiranje nekomercialnega sektorja.
breaker breaker breaker
    08. 01. 2008 - 11:35
breaker
breaker
Avtor: breaker Blanka ( )
breaker breaker breaker
  breaker Tanja, kaj misliš, bi bila rešitev za jambote? Povišanje najemnin? Omejitev na mestna naselja?
breaker breaker breaker
    07. 01. 2008 - 22:42
breaker
breaker

O BLOGU
------------------------------------
breaker
Poper blog je dialoški prostor, kjer objavljamo teme, ki so povezane z dejavnostmi Popra - včasih pa tudi takšne, ki nas zanimajo osebno. Pisci/ke smo člani/ce ekipe Poper.
Naročite se lahko na RSS feed ali pa nas redno obiskujte na tem naslovu.

------------------------------------
ZADNJI VNOSI

23. 7. 2014 - MEMEFEST 2014
13. 4. 2014 - ŠTUDENTJE MARKETINGA O MARKETINGU
13. 3. 2014 - VSE BOLJ SKLONJENI, VSE BOLJ UPOGNJENI
05. 3. 2014 - TODOROVIĆ
07. 2. 2014 - GLINENČKI V INDIJI
------------------------------------
ARHIV
breaker
Julij - 2014
April - 2014
Marec - 2014
Februar - 2014
December - 2013
November - 2013
Oktober - 2013
September - 2013
Avgust - 2013
Junij - 2013
April - 2013
Marec - 2013
Februar - 2013
Januar - 2013
December - 2012
November - 2012
Oktober - 2012
Avgust - 2012
Julij - 2012
Maj - 2012
April - 2012
Marec - 2012
Februar - 2012
Januar - 2012
December - 2011
November - 2011
Oktober - 2011
September - 2011
Avgust - 2011
Julij - 2011
Junij - 2011
Maj - 2011
April - 2011
Marec - 2011
Februar - 2011
Januar - 2011
December - 2010
November - 2010
Oktober - 2010
September - 2010
Avgust - 2010
Julij - 2010
Junij - 2010
Maj - 2010
April - 2010
Marec - 2010
Februar - 2010
Januar - 2010
December - 2009
November - 2009
Oktober - 2009
September - 2009
Avgust - 2009
Julij - 2009
Junij - 2009
Maj - 2009
April - 2009
Marec - 2009
Februar - 2009
Januar - 2009
December - 2008
November - 2008
Oktober - 2008
September - 2008
Avgust - 2008
Julij - 2008
Junij - 2008
Maj - 2008
April - 2008
Marec - 2008
Februar - 2008
Januar - 2008
December - 2007
November - 2007
Oktober - 2007
September - 2007
Avgust - 2007
Julij - 2007
Junij - 2007
Maj - 2007
April - 2007
Marec - 2007
Februar - 2007
Januar - 2007
December - 2006
November - 2006
Januar - 1999
Mesec - 0000

breaker
PRIPOROČENI BLOGI

Smart mobs

Rushkoff blog

Design observer
Unmediated ideas
Social Design Notes
Speak up!
Lens culture
Adverblog
Adverlab
Convergence culture
 
 


na vrh /\/\
Copyright © 2006 Poper