Visitors online: 1
eng | slo

Conceptual, creative and tactical interactions
blank blank blank blank blank blank blank blank





Ljubljana - v dialogu
------------------------------------------------------------------------

Povzetek koncepta in na�rta komuniciranja in promocije EPK Ljubljana 2012

Komuniciranje in promocija programa Evropska prestolnica kulture (EPK) Ljubljana 2012 tako �asovno kot vsebinsko sledita razvojni logiki projekta. Prav tako v celoti podpirata zastavljene projektne cilje in vsebine ter jih mestoma celo raz�irjata. Poznavajo� teorije in prakse trendov v komuniciranju, hitri razvoj novih komunikacijskih oblik in sredstev, smo komunikacijski koncept in strategijo zasnovali kot odprto platformo, ki omogo�a uresni�evanja naprednih komunikacijskih pristopov, katerih na�ela so: odprtost, inkluzivnost, povezljivost, personalizacija, participatornost in predvsem dialo�kost. Ti pristopi zajemajo seveda tudi uporabo najnovej�ih informacijskih in komunikacijskih tehnologij.

Predlagana oblika in re�itve komuniciranja bo dovolj sodobno in univerzalno, da bo v mednarodnem merilu ohranilo aktualnost in relevantnost v dalj�em obdobju do leta 2012. Hkrati smo zavestno omejili dele� klasi�nega ogla�evanja, saj to izgublja kredibilnost, u�inkovitost in ostrino ter je �e danes manj relevantna oblika komuniciranja.

V nadaljevanju povzemamo komunikacijski koncept, ki je natan�no razdelan v �ir�em dokumentu in je del prijave na razpis za Evropsko prestolnico kulture 2012. V primeru, �e mesto Ljubljana zmaga na nate�aju, bo Studio Poper koncept in konkretne komunikacijske re�itve �e dodatno poglobil.

1. Komunikacijski koncept

Temeljni komunikacijski koncept in strategija – dialog v naj�ir�em smislu kot povezovanje, kot gojenje kulture dialoga na vseh ravneh, izhajata neposredno iz predlo�enih programskih tem, ciljev, programske strategije – mre�enje – in potrebe projekta, da med seboj pove�e, odpira, vklju�uje in v dialog postavi raznolike vsebine, vpra�anja, mnenja in ideje: likovno umetnost, film, literaturo, arhitekturo, jezike, naravno dedi��ino, kraje ipd. in vklju�i vse ciljne skupine: umetnike, civilno dru�bo, lokalno skupnost, politi�ne in gospodarske odlo�evalce, �ir�o doma�o in tujo javnost. V dialogu se Ljubljana nadalje povezuje s svojimi prebivalci, z drugimi mesti, v dialogu sta Slovenija in Evropa, dialog povezuje kulturo, arhitekturo in naravo ter kulturo z drugimi dru�benimi podsistemi, v dialogu se sloven��ina sre�uje z drugimi jeziki.

Hkrati koncept dialoga odgovarja tudi na sodobne izzive dru�be: omogo�a medkulturno povezovanje, dopu��a raznolikost, promovira trajnostni razvoj ter kot odprt, inkluziven sistem s povezovanjem vsega in vsakogar deluje socialno kohezivno. Zato tudi komuniciranje EPK deluje po principu odprtega, inkluzivnega, relacijskega in ve�smernega dialoga. Odtod tudi izpeljava krovnega in tematskih sloganov.

2. Krovni in tematski slogani

LJUBLJANA 2012 – V DIALOGU
LJUBLJANA 2012 – IN DIALOGUE

S sloganom se zavezujemo, da na vseh ravneh komuniciranja in promoviranja EPK gojimo, ozave��amo in udejanjimo kulturo dialoga. Po principu inkluzivnosti, odprtosti in mre�enja z uporabo najsodobnej�ih informacijsko-komunikacijskih tehnologij v dialog vklju�imo vse ciljne skupine: umetnike, politike, gospodarstveniki, �ir�o doma�o in tujo javnost, pri �emer smo �e posebej pozorni na deprivilegirane skupine: pripravimo bro�ure EPK v Braillovi pisavi, omogo�imo pove�ano prikazovanje spletnih vsebin, zagotovimo »simultano« prevajanje izbranih dogodkov za gluhe, organiziramo posebne vodene oglede ipd.

Pomen dialoga s kreativnimi re�itvami inkorporiramo tudi v komunikacijsko strategijo in komuniciranje posameznih programskih sklopov, ki so pospremljeni s tematskimi slogani:

1. tema: »Ljubljana – ustvarjalno mesto«
slogan: LJUBLJANA 2012 – V DIALOGU S TEBOJ
LJUBLJANA 2012 – IN DIALOGUE WITH YOU

Slogan ponazarja povabilo naj�ir�e javnosti v projekt EPK in v komunikacijske procese in deluje kot identifikacijski element s projektom. Temo »ustvarjalno mesto«, osnovano na dialogu med razli�nimi vsebinami in posamezniki, v prvi vrsti komunikacijsko podpremo z interaktivno spletno stranjo in informacijskimi to�kami z brez�i�nim dostopom do interneta (t.im wireless). S tem udejanjimo sodobna komunikacijska na�ela povezljivosti, odprtosti, interaktivnosti, dialo�kosti. Fizi�no neposreden dialog vzpostavimo z javnimi posveti, okroglimi mizami, umetni�kimi delavnicami ipd. S tem po na�elu inkluzivnosti v komuniciranje zajamemo vse ciljne skupine, tudi fizi�no/�asovno oddaljene in s telesnimi omejitvami.

2. tema: »LJUBLJANA – URBANA REGENERACIJA MESTA«
slogan: LJUBLJANA 2012 – V DIALOGU S PROSTOROM
LJUBLJANA 2012 – IN DIALOGUE WITH OPEN SPACE

Programski sklop vzpostavlja dialog med kulturno dedi��ino in sodobno umetnostjo ter arhitekturo in prostorom – primer: izraba projektne infrastrukture kot komunikacijskega medija: prenovljeno tovarno Rog kot prizori��a novozgrajenega Centra sodobnih umetnosti, Metelkovo, avtobusna postajali��a ipd. vidno ozna�imo, »oble�emo« v vizualije EPK. Dialog med urbanim in va�kim se odra�a v regeneraciji Krakovega naselja. S kolektivno intervencijo v prostor odpremo dialog med prostorom in prebivalci, hkrati dodatno izpostavimo na�elo inkluzivnosti – primer: prebivalci nanovo vzpostavljene umetni�ke �etrti za pol leta na vse stavbe namestijo izveske s prepoznavnim znakom EPK. Vidno obele�enje nove umetni�ke �etrti pomaga tudi pri identifikaciji njenih prebivalcev. Prenovljene in funkcionalno regenerirane lokacije in stavbe dodatno ozna�imo s tablami, vidnimi izvesti, na�rti umetni�ke �etrti.

3. tema: »LJUBLJANA – TRAJNOSTNI RAZVOJ«
slogan: LJUBLJANA 2012 – V DIALOGU Z NARAVO (IN DIALOGUE WITH NATURE)

Dialog z naravo se udejanja s komuniciranjem in promocijo zgodb in filmov o postavitvi eko-naselja na Barju, z zanimivim poimenovanjem novih tras kolesarskih in sprehajalnih poti, s postavitvijo informacijskih tabel vzdol� celotne trase POT-i, branju literature na obre�ju Ljubljanice in v parkih. Dialog z naravo dodatno spodbujamo s postavitvijo klopic za sprehajalce in ko�ev za odpadke na priljubljenih, zgostitvenih lokacijah, ki jim nadenemo zanimiva, vabljiva imena. S kolektivnimi �istilnimi akcijami zelenic in parkovnih povr�in, distribucijo ko�ev za smeti za biolo�ke odpadke in tekstilnih nakupovalnih vre�k vsem ljubljanskim gospodinjstvom, ipd. udejanjimo na�elo inkluzivnosti.

3. Konceptualna izhodi��a vizualne identitete EPK Ljubljana 2012

Vizualna identiteta temelji na konceptu dialoga. Kot grafi�ni pristop gradi na univerzalnosti in odprtosti, ki omogo�a prilagodljivost glede na kontekst in medij sporo�anja, hkrati pa ohranja bazi�no sporo�ilnost. Zasnovan je kot odprta platforma, sposobna sprotnih nadgradenj in likovnega dialoga.

4. Ton komuniciranja
Sodoben, odprt, jasen, pozitiven, proaktiven, vabljiv, vpletajo� in poosebljen.

5. Komunikacijski na�rt

Podrobni komunikacijski na�rt je razdelan v glavnem dokumentu (glej prilogo). �e enkrat naj poudarimo nujne, neobhodne in takoj�nje aktivnosti:
- izdelava in lansiranje ve�jezi�ne spletne strani z vsemi funkcionalnostmi
- dolo�itev in dokon�na izdelava celostne grafi�ne podobe
- nabor in oblikovanje arhiva materialov o Ljubljani: fotografije, knjige, umetni�ke slike, ki se reproducirajo za namene EPK.

Funkcionalna spletna stran predstavlja temelj celotnega komuniciranja na vseh ravneh: predstavi se celoten program EPK Ljubljana 2012, za�rta in omogo�a delovanje vseh projektnih slu�b, odnose z javnostmi, ogla�evanje, ve�smerno komuniciranje s projektnimi partnerji, hkrati pa v najve�ji meri udejanja na�eli inkluzivnosti in dialo�kosti: namre� naj�ir�o javnost vabi k podajanju mnenj, komentarjev programa, zamisli o projektu in hkrati soustvarjanju samih vsebin in aktivno vklju�evanje v sooblikovanje projekta skoz ves �as trajanja EPK (prek blogov, spletnih forumov, ve�predstavnih prenosov…).

------------------------------------------------------------------------


 

News:
--------------------
: URBANI IMAGINARIJ
20. 10. 2011 - Maja gave a lecture on Interventions in public space at the international conference which was part of the project (Re)collecting Mostar (Bosnia and Herzegovina) - Urbani Imaginarij.
more >>
--------------------
: Openwear web platform now online
06. 7. 2011 - For anyone who is interested in the future of clothing production: check out the beta version of our collaborative clothing platform here:
www.openwear.org
more >>
--------------------
: News- what we are up to?
09. 12. 2010 - We have been very busy in the past months and therefore not so active on our own English web site.
But there is a lot to say.
more >>
--------------------

more news >>
 





top /\/\
Copyright © 2007 Poper