Visitors online: 1
eng | slo

Conceptual, creative and tactical interactions
blank blank blank blank blank blank blank blank





V�IGALICA- Galerija Mestnega muzeja Ljubljana
------------------------------------------------------------------------

Tukaj za spremembo javno objavljamo celoten koncept, ki stoji za projektom, da si lahko ustvarite sliko o pristopih in razmislekih za na�im delom.

I. UVOD

Mestni muzej Ljubljana je kljub svoji primarni institucionalni vlogi konzervatorja preteklega �asa usmerjen v prihodnost in odprt za sodobne pobude; to dr�o izkazuje tudi z ureditvijo muzejske galerije, ki bo programsko dopolnjevala in v marsi�em tudi nadgrajevala njegovo ponudbo. Ker je muzej �e zaradi svoje dejavnosti, – to je hramba zgodovinskih artefaktov, – nekoliko resna in konzervativna institucija, bo majhna muzejska galerija z aktualnimi razstavami, odprtostjo in interaktivnostjo delovala kot njegov antipot. Zato tudi potrebuje ime, ki bo povzelo njen karakter: to je majhnost, intimnost galerijskega prostora, povezovalnost, dinami�nost in inspirativnost.

II. POIMENOVANJE KOT OKARAKTERIZIRANJE

1. Ime kot identiteta

Ime je temeljni del identitete vsake stvari, prostora, storitve ali navsezadnje osebe. Ime je mo�nej�a komponenta, kot se morda zdi na prvi pogled. Poimenovanje samo namre� v prvi vrsti pomeni prepoznanje in priznanje obstoja, hkrati pa pomeni tudi opredelitev identitete, to je zna�ilnosti, vrednot in poslanstva. Ime v zavest prikli�e dolo�ene konkretne in simbolne pomene – zato je pomembno, da je njegova konotacija pozitivna, mo�na in prepri�ljiva, predvsem pa mora biti poimenovanje edinstveno, da poimenovano nemudoma prepoznamo. To je v �asu neznanske zasi�enosti z informacijami �e toliko bolj pomembno.

2. Lastnosti dobrega imena – bodisi osebnega bodisi predmetnega ali drugega stvarnega imena, navsezadnje imena prostora – so:

- pravilna in mo�na asociativnost,
- ve�pomenskost,
- dobra prepoznavnost in razlo�evalnost ter
- enostavna, dolgoro�na zapomljivost imena.


III. KONCEPT IN KREATIVNE RE�ITVE

Galerija Mestnega muzeja Ljubljana je ume��ena na izredno prehoden, a precej izpraznjen Trg francoske revolucije, zato ima velik potencial, da s svojo vsebinsko in morda tudi storitveno ponudbo postane novo urbano prizori��e Ljubljane. Vendar mora najprej pritegniti! Kratkoro�no lahko galerija sicer pritegne z veliko medijske prisotnosti, kar je za institucijo finan�no izredno obremenjujo�e, zato se mora v spomin obiskovalcev in �ir�e javnosti predvsem globlje usidrati. To pa mora – seveda poleg nepogre�ljive kakovostne vsebinske ponudbe – dose�i tudi z udarnim, pomensko nabitim, ve�plastnim in zapomljivim imenom ter sve�o, �isto, urbano in igrivo grafi�no podobo.

1. Koncept poimenovanja

Muzejska galerija je v prvi vrsti antipot »veliki« muzejski instituciji: na eni strani imamo minimalisti�en, svetel, intimen prostor galerije in na drugi impresivno, veli�astno Turja�ko pala�o; »majhna« galerija kot dopolnilo osrednjega muzejskega programa. Njena relativna majhnost ji omogo�a ve�jo dinamiko, gibkost in aktualnost, zato je galerija programsko precej bolj svobodna, bolje odzivna in la�je sledi dru�benim trendom kot velika muzejska institucija. Vsebinska odprtost spodbuja povezovanje z drugimi muzejskimi, kulturnimi ali izobra�evalnimi institucijami doma in v tujini.

Prostorska umestitev muzejske galerije na dobro prehoden Trg francoske revolucije ji omogo�a ve�jo odprtost navzven, bolj�o opaznost in ji s tem zagotavlja tudi ve�ji obisk. Ker je navsezadnje muzejska galerija tista, ki obiskovalca pritegne prva, mora biti zato �e toliko bolj zanimiva in aktualna, �e ho�e dobro igrati vlogo usmerjevalca v muzej. Dobro ime in vizualna podoba galerije, ki pomensko in simbolno zajameta ustrezne pomene, najprej pritegneta.

2. Kreativna re�itev: SIMBOLIKA, IME in VIZUALNA PODOBA

»V�igalica« Galerija Mestnega muzeja Ljubljana

A. »V�igalica« kot simbol

- »V�igalica« kot arhetipski, droben predmet z mo�nim u�inkom, ko »v�ge«.

- Simbol �love�ke kulture in razuma. Ogenj, ki ga je Prometej ukradel bogovom, velja za eno prvih kulturnih prvin �love�tva in razumskega delovanja; v�igalico lahko zato postavimo na sam za�etek �love�ke zgodovine – in tu je Mestni muzej Ljubljana kot vir spoznanj preteklosti. Tak�no poimenovanje galerije je zato tudi simbolna gesta.

- Simbol revolucije in upora. Z v�igalico se je za�ela prva �love�ka revolucija. Z ognjem pa tudi vse naslednje, zato je ime galerije popolnoma v skladu tudi s samo prostorsko ume��enostjo na Trg francoske revolucije.

- »V�igalica« kot simbol kreativnega nemira, iskanj novih, inovativnih, bolj�ih re�itev in zamisli; tu torej povzemamo tudi vlogo MML pri oblikovanju skupne prihodnosti mesta.

B. Zakaj je »V�igalica« primerno ime za galerijo Mestnega muzeja Ljubljana?

- Omogo�a enostavno povezovanje imena in pomena.
- Pomensko in simbolno odra�a dejanske in karakterne lastnosti galerije.
- Utele�a identiteto galerije.

Poleg tega je »V�igalica«

- sve�e, druga�no ime
- enostavno,
- slovensko ime,
- lahko razumljivo in prepoznavno tudi za otroke in tujce �e po liku, zato
- omogo�a dobro identifikacijo;
- ve�pomensko in hkrati
- sodobno,
- iz�i��eno in
- intimno.

»V�igalica« nagovarja minimalisti�no, vnetljivo, intimno, igrivo, kar ustreza kontrastni vlogi majhne muzejske galerije nasproti »resnega, programsko stro�je dolo�enega, velikega« muzeja. Galerija »V�igalica« kot nekak�no odprto muzejsko »igri��e« s spro��enim razpolo�enjem. Vnetljivost »V�igalice« hkrati ponazarja stalno iskanje novih vsebin, zamisli in pobud, kar je navsezadnje tudi namen galerije, torej da ob�instvu ponudi sodoben, raznolik program. Slovensko in tudi zvo�no mo�no ime »V�igalica« smo izbrali zavestno, da bi s tem poudarili tako lepoto in posebnosti na�ega jezika kot posebnost in sve�ino galerijske ponudbe. Zvo�no mo�no in slikovno prepoznavno ime zagotavlja visoko prepoznavnost in zapomljivost imena.

C. Vizualna podoba

Oblikovana podoba je namenoma ro�no izrisana, ima igriv, nagajiv ton. Iz�areva ljubkost, bli�ino in toplino, saj smo z njo �eleli izraziti predvsem:

- osebni pristop,
- intimizem majhnega galerijskega prostora, a hkrati
- spro��enost in
- odprtost galerije v �ir�i dru�beni prostor.

------------------------------------------------------------------------


 

News:
--------------------
: URBANI IMAGINARIJ
20. 10. 2011 - Maja gave a lecture on Interventions in public space at the international conference which was part of the project (Re)collecting Mostar (Bosnia and Herzegovina) - Urbani Imaginarij.
more >>
--------------------
: Openwear web platform now online
06. 7. 2011 - For anyone who is interested in the future of clothing production: check out the beta version of our collaborative clothing platform here:
www.openwear.org
more >>
--------------------
: News- what we are up to?
09. 12. 2010 - We have been very busy in the past months and therefore not so active on our own English web site.
But there is a lot to say.
more >>
--------------------

more news >>
 





top /\/\
Copyright © 2007 Poper