Trenutno so na strani 3 obiskovalci
slo | eng

Konceptualne, kreativne in taktične interakcije
blank blank blank blank blank blank blank blank





VŽIGALICA- Galerija Mestnega muzeja Ljubljana
------------------------------------------------------------------------

Tukaj za spremembo javno objavljamo celoten koncept, ki stoji za projektom, da si lahko ustvarite sliko o pristopih in razmislekih za našim delom.

I. UVOD

Mestni muzej Ljubljana je kljub svoji primarni institucionalni vlogi konzervatorja preteklega časa usmerjen v prihodnost in odprt za sodobne pobude; to držo izkazuje tudi z ureditvijo muzejske galerije, ki bo programsko dopolnjevala in v marsičem tudi nadgrajevala njegovo ponudbo. Ker je muzej že zaradi svoje dejavnosti, – to je hramba zgodovinskih artefaktov, – nekoliko resna in konzervativna institucija, bo majhna muzejska galerija z aktualnimi razstavami, odprtostjo in interaktivnostjo delovala kot njegov antipot. Zato tudi potrebuje ime, ki bo povzelo njen karakter: to je majhnost, intimnost galerijskega prostora, povezovalnost, dinamičnost in inspirativnost.

II. POIMENOVANJE KOT OKARAKTERIZIRANJE

1. Ime kot identiteta

Ime je temeljni del identitete vsake stvari, prostora, storitve ali navsezadnje osebe. Ime je močnejša komponenta, kot se morda zdi na prvi pogled. Poimenovanje samo namreč v prvi vrsti pomeni prepoznanje in priznanje obstoja, hkrati pa pomeni tudi opredelitev identitete, to je značilnosti, vrednot in poslanstva. Ime v zavest prikliče določene konkretne in simbolne pomene – zato je pomembno, da je njegova konotacija pozitivna, močna in prepričljiva, predvsem pa mora biti poimenovanje edinstveno, da poimenovano nemudoma prepoznamo. To je v času neznanske zasičenosti z informacijami še toliko bolj pomembno.

2. Lastnosti dobrega imena – bodisi osebnega bodisi predmetnega ali drugega stvarnega imena, navsezadnje imena prostora – so:

- pravilna in močna asociativnost,
- večpomenskost,
- dobra prepoznavnost in razločevalnost ter
- enostavna, dolgoročna zapomljivost imena.


III. KONCEPT IN KREATIVNE REŠITVE

Galerija Mestnega muzeja Ljubljana je umeščena na izredno prehoden, a precej izpraznjen Trg francoske revolucije, zato ima velik potencial, da s svojo vsebinsko in morda tudi storitveno ponudbo postane novo urbano prizorišče Ljubljane. Vendar mora najprej pritegniti! Kratkoročno lahko galerija sicer pritegne z veliko medijske prisotnosti, kar je za institucijo finančno izredno obremenjujoče, zato se mora v spomin obiskovalcev in širše javnosti predvsem globlje usidrati. To pa mora – seveda poleg nepogrešljive kakovostne vsebinske ponudbe – doseči tudi z udarnim, pomensko nabitim, večplastnim in zapomljivim imenom ter svežo, čisto, urbano in igrivo grafično podobo.

1. Koncept poimenovanja

Muzejska galerija je v prvi vrsti antipot »veliki« muzejski instituciji: na eni strani imamo minimalističen, svetel, intimen prostor galerije in na drugi impresivno, veličastno Turjaško palačo; »majhna« galerija kot dopolnilo osrednjega muzejskega programa. Njena relativna majhnost ji omogoča večjo dinamiko, gibkost in aktualnost, zato je galerija programsko precej bolj svobodna, bolje odzivna in lažje sledi družbenim trendom kot velika muzejska institucija. Vsebinska odprtost spodbuja povezovanje z drugimi muzejskimi, kulturnimi ali izobraževalnimi institucijami doma in v tujini.

Prostorska umestitev muzejske galerije na dobro prehoden Trg francoske revolucije ji omogoča večjo odprtost navzven, boljšo opaznost in ji s tem zagotavlja tudi večji obisk. Ker je navsezadnje muzejska galerija tista, ki obiskovalca pritegne prva, mora biti zato še toliko bolj zanimiva in aktualna, če hoče dobro igrati vlogo usmerjevalca v muzej. Dobro ime in vizualna podoba galerije, ki pomensko in simbolno zajameta ustrezne pomene, najprej pritegneta.

2. Kreativna rešitev: SIMBOLIKA, IME in VIZUALNA PODOBA

»Vžigalica« Galerija Mestnega muzeja Ljubljana

A. »Vžigalica« kot simbol

- »Vžigalica« kot arhetipski, droben predmet z močnim učinkom, ko »vžge«.

- Simbol človeške kulture in razuma. Ogenj, ki ga je Prometej ukradel bogovom, velja za eno prvih kulturnih prvin človeštva in razumskega delovanja; vžigalico lahko zato postavimo na sam začetek človeške zgodovine – in tu je Mestni muzej Ljubljana kot vir spoznanj preteklosti. Takšno poimenovanje galerije je zato tudi simbolna gesta.

- Simbol revolucije in upora. Z vžigalico se je začela prva človeška revolucija. Z ognjem pa tudi vse naslednje, zato je ime galerije popolnoma v skladu tudi s samo prostorsko umeščenostjo na Trg francoske revolucije.

- »Vžigalica« kot simbol kreativnega nemira, iskanj novih, inovativnih, boljših rešitev in zamisli; tu torej povzemamo tudi vlogo MML pri oblikovanju skupne prihodnosti mesta.

B. Zakaj je »Vžigalica« primerno ime za galerijo Mestnega muzeja Ljubljana?

- Omogoča enostavno povezovanje imena in pomena.
- Pomensko in simbolno odraža dejanske in karakterne lastnosti galerije.
- Uteleša identiteto galerije.

Poleg tega je »Vžigalica«

- sveže, drugačno ime
- enostavno,
- slovensko ime,
- lahko razumljivo in prepoznavno tudi za otroke in tujce že po liku, zato
- omogoča dobro identifikacijo;
- večpomensko in hkrati
- sodobno,
- izčiščeno in
- intimno.

»Vžigalica« nagovarja minimalistično, vnetljivo, intimno, igrivo, kar ustreza kontrastni vlogi majhne muzejske galerije nasproti »resnega, programsko strožje določenega, velikega« muzeja. Galerija »Vžigalica« kot nekakšno odprto muzejsko »igrišče« s sproščenim razpoloženjem. Vnetljivost »Vžigalice« hkrati ponazarja stalno iskanje novih vsebin, zamisli in pobud, kar je navsezadnje tudi namen galerije, torej da občinstvu ponudi sodoben, raznolik program. Slovensko in tudi zvočno močno ime »Vžigalica« smo izbrali zavestno, da bi s tem poudarili tako lepoto in posebnosti našega jezika kot posebnost in svežino galerijske ponudbe. Zvočno močno in slikovno prepoznavno ime zagotavlja visoko prepoznavnost in zapomljivost imena.

C. Vizualna podoba

Oblikovana podoba je namenoma ročno izrisana, ima igriv, nagajiv ton. Izžareva ljubkost, bližino in toplino, saj smo z njo želeli izraziti predvsem:

- osebni pristop,
- intimizem majhnega galerijskega prostora, a hkrati
- sproščenost in
- odprtost galerije v širši družbeni prostor.

------------------------------------------------------------------------


 

Novice:
--------------------
: RACE FOR THE PARTICIPATION
30. 6. 2015 - Maja sodeluje na konferenci Fragments of Empire collaborative Futures, ki ga organizira dunajska Akademija za uporabne umetnosti. Naslov njenega predavanja je Race for the Participation/The ambiguities of participatory practices in EU policie.
več >>
--------------------
: TEKMA ZA 'PARTICIPACIJO'
27. 11. 2014 - Dvoumnost participatornih praks v umetnosti, kulturi in nevladnem sektorju

takipçi satin al
bft motor
vakıfbank borç sorgulama
Cialis
nice motor
Bir daha link ekleme buraya yoksa sıkıntı olacagım sana



več >>
--------------------
: O PREOBLEKAH PARTICIPACIJE
04. 9. 2014 - Intervju za RTV SLO - MMC
elektrik faturası ödeme
btf servis



več >>
--------------------

več novic >>
 





na vrh /\/\
Copyright © 2006 Poper