07. 2. 2009 -
"Naj bi" učinek
|
|
Razlika med fotografijo in grafičnim oblikovanjem v statičnem mediju je v tem, da fotografija predstavlja realnost bolj neposredno. Seveda je vprašanje o kakšni vrsti fotografije se pogovarjamo, a ne glede na žanr ima fotografija učinek, da tistega, ki jo gleda postavi v polje skupne imaginacije s tem, da je podoba – ker je odslikava realnega- relativno lahko povezljiva z našim življenjem. Z realnim mislim na »fizičnost« situacije, ki je fotografirana. Četudi je dejanje na fotografiji izredno in nenavadno si ga je mogoče predstavljati v realnem svetu. Prav v tem je hkrati tudi potencial fotografije: izrednost, brutalnost, nevidena lepota itd… ki jo prikaže določena fotografija je toliko bolj posebna, šokantna, intenzivna …itd, prav zaradi te družbenosti imaginacije, ki jo sproži fotografija.
V zadnjih dneh sem ponovno precej prebiral o fotografiji in na netu naletel na bizarno zgodbo o olimpijskem rekorderju- plavalcu Michaelu Phelpsu.
Plavalec, ki je osvojil največ zlatih medalj v zgodovini Olimpijskih iger in ki se osebno zavzema za strožje kontrole jemanja nedovoljenih substanc, je kot kaže fotografija, kadil marihuano. Fotografija je hitro zaokrožila svet, povzročila ogromen škandal in domnevno zgražanje deset tisočev nadobudnih mladih plavalcev, ki jim je Phelps vzor itd…
Phelps se je kmalu opravičil in priznal napako ter povedal, da se bo iz napake tudi naučil.
A v čem je resnično problem? Da je športnik njegovega formata skrenil na kriva pota, ker je kadil marihuano je precej komična misel. Prav tako, da bi ta fotografija vplivala na njegove oboževalce, ki bi ga začeli posnemati. A prav skrb za duh športa, zdravje mladine in moralne vrednote so bili največkrat napisani argumenti v medijski gonji proti Michalu Phelpsu.
Glavna težava so seveda sponzorji, Kellogs se je že odzval in ne bo podaljšal sponzorske pogodbe, ki plavalcu poteče konec tega februarja. Drugi sponzorji še razmišljajo in čakajo v katero smer se bo razvila moralna panika, ki so jo povzročili mediji. Pri skupni vrednosti 100 milijonov dolarjev sponzorstev je to seveda resna stvar.
Bolj kot prikaz tega kak vpliv fotografija resnično ima, je ta fotografija dokaz vpliva, ki bi ga fotografija naj imela. Seveda s pomočjo umestitve v specifičen kontekst, v tem primeru v množične medije.
Zavedajoč tega, je Obamova sosošolka Lisa Jack med predsedniško kampanjo v sefu skrivala spodnjo fotografijo, ki jo je napravila, ko sta oba hodila na Occidental College. Obama sicer kadi cigareto, a kadi jo kot bi kadil joint.
|
|
Dodaj v del.icio.us |
---------------------------------------------------------------- |
Objavil
Oliver Vodeb ob
18:55 | Permalink | Komentarji (
0 ) |